torsdag den 20. marts 2014

Et fad ud af pølseteknikken.


Som skrevet tidligere, blev jeg inspireret af en lille sukkerskål, som jeg fik lavet ved brug af pølseteknikken. Det her skæve look denne teknik giver, fandt jeg meget charmerende, og ville forsøge at lave noget mere. 
Derfor tænkte jeg. Et cirkelformet lysfad.
Bunden er lavet ved hjælp af pladeteknikken. Derefter er der sat lag for lag af rullet ler-pølser oven på hinanden. Husk at rille leret, der hvor det skal samles, og brug godt med slikker.
Det ser meget skævt ud på billedet, og det var det da også.-Men når leret lige står noget tid, bliver det lettere at forme i.  

Det er alså ikke helt let, at trille ler. -Men det er jo også det, der giver charmen, at det ikke er helt lige og helt perfekt.  
Så er fadet næsten færdig
Så kan man gå og fin pudse lidt på det, for at gøre det glat og pænt. 
Fadet står nu til tørrer midt på spisebordet. Det har ikke lige været muligt at flytte det endnu, da jeg er bange for, at ødelægge det. Håber snart det slipper bordpladen.  

1 kommentar:

  1. Synes den er blevet rigtig flot og meget unik! :) Ved godt selv, hvor svært det er at lave noget med pølseteknik, da jeg selv har været i gang med at lave en skål ved hjælp af denne teknik :). Rigtig godt gået! :)

    SvarSlet